Electrolux kunde-‘service’

Forleden begyndte vores opvaskemaskine at bippe på en ny og dyr måde.

Frem med manualen: Fejlkode 30, luk for vand, sluk for opvaskemaskine, kontakt servicecenter.

Så dem ringede jeg til i dag, og samtalen forløb nogenlunde således:

Dame i ‘service’-center: Electrolux Service-center, hvad kan jeg hjælpe med?

Mig: Davs, jeg hedder Robert Winther, jeg har en opvaskemaskine der viser en fejlkode 30, som betyder at jeg skal kontakte jer.

Dame i ‘service’-center: Hvilken model er der tale om?

Mig: [Læser modelnummer fra manualen]

Dame i ‘service’-center: Hvilket serienummer har maskinen?

Mig: Øh, serienummer? Er det ikke nok med modelnummeret?

Dame i ‘service’-center: Nej, jeg skal også bruge serienummeret.

Mig: Men jeg sidder på mit arbejde. Jeg har ikke lige serienummeret ved hånden…

Dame i ‘service’-center: Det står på indersiden af lågen.

Mig: Øh ja, men jeg er på arbejde, og lågen sidder på opvaskemaskinen, og opvaskemaskinen står derhjemme.

Dame i ‘service’-center: Så må du ringe når du står ved opvaskemaskinen

Mig: Men I har vel kun åbent indenfor almindelig arbejdstid?

Dame i ‘service’-center: Vi har åbent mandag til fredag fra 8 til 16.

Mig: Altså når folk er på arbejde. Kan I ikke sende en tekniker uden at I har et serienummer?

Dame i ‘service’-center: Nej.

Mig: Øh, det har jeg da aldrig hørt om før.

Dame i ‘service’-center: Men du kan også kontakte os via mail.

Mig: Fremgår mailadressen af brugsanvisningen?

Dame i ‘service’-center: Nej, men den kan du få af mig.

Mig: [får mailadresse og siger lidt forvirret] Tak for hjælpen

 

Er reservedele til Electrolux virkelig forskellige, ikke bare på modelniveau men helt ned på et niveau hvor det er nødvendigt at have serienummer før man kan sende en tekniker?

Min ToDo liste er nu udvidet med:

  1. Finde serienummer på indersiden af låge på opvaskemaskine (Done!)
  2. Beslutte mig til, om jeg har fat i det rigtige ‘service’-center.

(Hvis jeg ringer til samme servicecenter igen, så regner jeg med at de kan sende en tekniker allerede dagen efter. Jeg mener: Hvis de ikke kan sende en tekniker fra dag til dag, hvorfor kunne jeg så ikke få en aftale på plads, mod at jeg lovede at give dem serienummeret efterfølgende, men før teknikeren var på vej ud til mig?)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *